Màsters
en Comissariat d’Art Digital (Oficial)

Direcció i professorat

Equip de professorat del Màster en Comissariat d'Art Digital

 

Dr. Pau Alsina
Doctor en Estètica i Filosofia de la Cultura per la Universitat Autònoma. Acreditat com a professor lector per l'AQU. Director de la revista Artnodes sobre art, ciència i tecnologia, i investigador del grup GRECS sobre Cultura, Tecnologia i Societat. És membre cofundador de YASMIN, xarxa d'art, ciència i tecnologia (ACT) dels països mediterranis impulsada per UNESCO Digiarts, Leonardo / ISAST, OLATS, Digiarts, Leonardo / ISAST, OLATS, Artnodes / UOC i la Universitat d'Atenes. Al seu torn és membre de ReArte.Dix, xarxa internacional d'estudis digitals sobre cultura artística, així com seva recerca se centra en els processos d'innovació cultural vinculats a les TIC, així com del patronat de la New Art Foundation, creada pel Col·legi Oficial d'Enginyers Informàtics de Catalunya i del patronat de la Fundació d'Hangar, Centre de producció i recerca d'Arts Visuals, a Barcelona. La seva recerca se centra en l'articulació d'una ontologia del present basada en les interrelacions entre art, ciència i tecnologia en el context de la Societat Xarxa.

Dr. Leónidas Martín
Doctor en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Acreditat com a professor lector per l'AQU. Professor de vídeo, noves tecnologies i art polític en diverses Universitats nacionals i internacionals. Com a artista multimèdia, des de fa anys, situa la seva producció en un terreny híbrid on es barregen els processos socials, les noves tecnologies i l'estètica. És membre cofundador de l'associació cultural Enmedio (www.enmedio.info)

Dr. Bani Brusadin
Productor i investigador cultural en l'àmbit de la intersecció entre art, noves tecnologies, cultures populars i política. És fundador i co-director del Festival The Influencers (http://theinfluencers.org/) en col·laboració amb el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). És professor col·laborador en diverses universitats espanyoles; seva recerca gira al voltant de pràctiques creatives basades en la falsificació, el folklore digital, les èpiques i els herois incorrectes com estratègies de desintoxicació i contra-atac a la colonització de l'imaginari per les estructures del poder contemporani.

Tere Badia
Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona i Màster en Sociologia per la UOC. Coordinadora del programa Disonancias a Catalunya (plataforma de mediació i impuls de les relacions entre empreses, centres de recerca o entitats públiques i artistes per estimular la innovació) i creadora del Pla Integral de R + D + I en les Arts Visuals, Catalunya Laboratori, a través de l'AAVC. Investigadora en els àmbits de la política cultural, xarxes, cooperació cultural internacional i Investigació, Desenvolupament i Innovació en la producció artística, ha estat també vinculada professionalment a la Fundació Interarts (Barcelona) i l'agència de comunicació Goetzinger + Komplizen (Karlsruhe). Des de gener de 2010 és la directora d'Hangar (https://hangar.org/es/): centre de Producció i investigació de les arts visuals.

Dr. Pep Dardanyà
Doctor en Comunicació Social per la Universitat Pompeu Fabra. Artista visual, gestor cultural i dissenyador d'exposicions. Les seves línies bàsiques d'investigació s'emmarquen en el procés de construcció de la minoria social, com aquesta es representa visual i iconogràficament i fins a quin punt, aquestes representacions comporten la construcció de noves identitats, tenint en compte les negociacions i els conflictes inherents a tot el procés. Aquest interès conceptual i teòric l'aplica de manera diferent en diversos àmbits professionals: com a professor a diverses universitats de Barcelona. Com a gestor cultural, amb la direcció del projecte Can Xalant. Centre de Creació i Pensament Contemporani de Mataró o de l'Espai Cultura de Fundació Sabadell 1859. Com artista visual ha participat a més de seixanta exposicions, tant individuals com col·lectives, nacionals i internacionals. També ha desenvolupat projectes de comissariat i de disseny d'exposicions. És membre del grup de recerca GRAPA de la Universitat de Barcelona.

Dr. Iván Marino
Doctor en ciències de la comunicació per la Universitat Lusófona de Lisboa. Artista, professor i investigador d'àmplia trajectòria internacional, que desenvolupa les seves activitats en el camp de l'audiovisual expandit (instal·lacions computeritzades, documental interactiu, etc.). Durant la seva carrera ha realitzat residències artístiques i acadèmiques a la UCLA (Film School), UDK (Universität der Künste, Berlín), ZKM (Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe) i KHM (Kunsthochschule für Medien, Colònia), entre d'altres llocs. La seva obra ha estat exhibida en les principals fires i en festivals internacionals d'Europa i Amèrica. Els seus treballs obtenen reconeixement interna¬cional, de les fundacions Torxes, Rockefeller i MacArthur, així com premis en els festivals de Hannover (Up and Coming, Hannover, 1997), Videobrasil (São Paulo, Brasil, 1996), ForumVídeo (Belo Horizonte, Brasil, 1995), Canariasmediafest Festival Internacional de Canàries (Espanya, 2006), i LIMBE, Museu d'Art Mo¬derno de Buenos Aires i Fundació Telefónica (Argentina, 2006). En l'àmbit local, ha guanyat subvencions del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts i ha rebut el premi CAM d'Arts Plàstiques, entre d'altres reconeixements.

Dra. Pilar Bonet
Doctora en Història de l'art per la Universitat de Barcelona. Acreditada com a professora col·laboradora per l'AQU. Historiadora, crítica d'art i comissària d'exposicions. Imparteix docència en estudis de Grau, màsters i seminaris sobre la pràctica i la història de l'art i el disseny actual, la cultura urbana, la crítica i el comissariat d'art. Va ser responsable del programa d'art contemporani del Patronat Municipal de Cultura de Mataró (1993-2000). Ha rebut el premi en la programació d'art de l'associació catalana de crítics d'art (ACCA) el 1997, i el premi Espais a la crítica d'art (1999). Com assagista publica nombrosos articles per a catàlegs i edicions d'art (natures. Una travessa per l'art contemporani, MACBA; La crítica d'art, El Serbal; Authentic Fiction, ACTAR; Relats discrepants. La crítica d'art, CENDEAC, etc.), i col·labora en revistes d'art i pensament contemporani (Llapis, Transversal, Papers d'art, ADesk, etc.). Ha format part de la Comissió de Programes d'HANGAR, ha estat membre del Consell de Direcció de Can Xalant de Mataró i de l'associació ACM. Cofundadora del projecte de producció artística Arts Coming, www.artscoming.com Cofundadora de l'associació cultural ACM, art contemporani. www.acm-art.net. Presidenta de l'associació Josefa Tolrà. www.josefatolra.org

Dra. Judit Vidiella
Doctora en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB). Acreditada com a professora lectora per l'AQU. Membre del programa internacional de doctorat "Arts i Educació: un enfocament construccionista", coordinat per la UB, UdG i UGR. És docent en diverses universitats en l'àmbit de les arts visuals i la performativitat. Forma part del grup de recerca consolidat de la UB ESBRINA (subjectivitats i entorns educatius contemporanis); de la xarxa REUNI + D (xarxa universitària d'investigació i innovació educativa); de la xarxa internacional Another Roadmap for Arts Education; i del grup Col·lectivaccions, que realitza mediació i pràctiques col·laboratives en contextos artístics, i que en el 2016 forma part dels projectes seleccionats en el viver de Fabra i Coats, Fàbrica de Creació a Barcelona. Ha codirigit el Festival Internacional a accions performàtiques eBent, en la seva novena i desena edició 2009 i 2010. Membre del comitè revisor de la revista científica Gender and Education; de la Revista Art, Individu i Societat de la Universitat Complutense de Madrid; i de la revista Eari. Educació Artística, de l'Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (Universitat de València). Especialitzada en Pedagogies Culturals, Estudis de Performance, Teories del Cos i Pràctiques Feministes.

Victòria Sacco
Doctoranda en Arts a la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora, comissària i investigadora d'art i multimèdia. Entre 2003 i 2008 va coordinar l'àrea audiovisual del Museu d'Art Modern de Buenos Aires (Mamba) i el Premi Mamba / Fundació Et-nica: Art i Noves Tecnologies. Ha treballat com a investigadora externa del MACBA i el Museu Oteiza. Ha coordinat la de la galeria TK de Barcelona i actualment coordina les reunions professionals del LOOP.

Dra. Maia Creus
Doctora en historiadora de l'art per la Universitat de Barcelona, ​​comissària d'exposicions, investigadora i gestora cultural. Membre del consell de redacció de la revista Quadern de les Idees, les Arts i les Lletres, (Fundació Ars), i membre del grup investigador Tadd de l'ESDi / URL.

Oriol Ocaña
Graduat en disseny gràfic i Màster en Comissariat d'Art Digital per ESDi / URL. Ha cursat també el grau en història de l'art a la UNED. És investigador i docent en l'àmbit del disseny i de l'art, artista i comissari. Membre del grup de treball artístic contextual Vídua De (viudade.net) i la plataforma d'arxiu i reinterpretació sonora PVDRS. És co-coordinador de la secció arquitectures de la dignitat, a la revista Quadern de les Idees, les Arts i les Lletres i curador al bloc de disseny i cultura visual Obesessivecollectors.com. Membre del consell redactor de la revista Quadern de les Arts, les idees i les lletres. Forma part també del grup de recerca independent en disseny experimental Fer Cosa Fora obsessivecollectors.com

Dra. Natàlia Cantó
Doctora en ciències socials per la Universitat de Bielefeld. Professora acreditada com a lectora per l'AQU. Ha estat docent Bielefeld, Universitat en la qual va romandre fins a l'any 2003 (de 1997 a 1999 com a becària del DAAD-La Caixa i de 1999 finsal 2003 com a professora ajudant). L'any 2003 es va traslladar a Leipzig, amb una plaça de professora a la càtedra de polítiques socials de l'Institut de sociologia i va romandre en aquesta Universitat fins al 2006. Actualment és docent i investigadora en Art i Humanitats de la UOC.

Dr. Daniel López
Doctor en Psicologia Social per la Universitat Autònoma de Barcelona. És professor agregat acreditat per l'AQU. La seva trajectòria com a investigador se centra en l'estudi de les conseqüències socials i ètiques de les innovacions tecnològiques en el camp de la salut i l'atenció social, especialment en la promoció de l'envelliment actiu i la vida independent. Els seus treballs articulen: d'una banda, els Science and Technology Studies (STS), interessats en la descripció etnogràfica de les formes d'apropiació i disseny tecnològic, els mecanismes de participació en els processos d'innovació i la generació de formes d'innovació subalternes; i d'altra banda, una preocupació per la biopolítica d'aquestes innovacions, especialment pel que fa a la cura i l'envelliment.

Dra. Mariona Corcelles
Doctora en Psicologia i Llicenciada en Filosofia. És professora acreditada com a lectora per l'AQU. Assessora psicopedagògica en l'àmbit dels processos d'escriptura i de l'aprenentatge corporatiu. Membre del Grup de Recerca SINTE (www.sinte.es) i del grup adherit GRAI. Les seves investigacions se centren en l'escriptura com a eina epistemològica, escriptura cientificoacadèmica i l'aprenentatge cooperatiu.

Dra. Inés Martins
Doctora en Psicologia de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Coordinadora Acadèmica de l'ESDi. Directora del Màster en Comissariat d'Art Digital. Membre del grup de recerca Tadd de l'ESDi / URL. La seva recerca se centra en Perspectives Feminista i New Media.