Postgraus
Cursos d’estiu

Workshop-Game Design Thinking

cursestiu-design thinking

 

TÍTOL DEL CURS: Game Design Thinking.

DEFINICIÓ:

El Game Design és l'acte de decidir com un joc hauria de ser.

L'objectiu del disseny de jocs és, realment, l'experiència que es vol que els jugadors (o usuaris) visquin. El joc és el mitjà que s'ha de desenvolupar per arribar a l'experiència que es vol. El Design Thinking articula un procés que es nodreix d'eines de l'antropologia, la solució creativa de problemes, el disseny de servei i el disseny de models de negocis, i les aplica al procés d'innovació de productes-serveis i experiències.


El Game Design Thinking pretén ser la fusió entre disseny de videojocs i el pensament en disseny, enfocament d'innovació centrat en resoldre els problemes humans, basat en l'empatia, la creativitat i la construcció ràpida de prototips, per a l'aprenentatge ràpid.

Aquest curs intensiu té com a objectiu que el participant, mitjançant una immersió pràctica, experimenti en quatre dies el procés i les eines que es fan servir al Game Design i al Design Thinking per pensar en nous productes de tipus lúdic. El format és "learning by doing" i es treballa en grups des del primer dia.

Sessió 1 (4 hores):

  • Introducció al Game Design, vocabulari i procés
  • Introducció al Design Thinking, vocabulari i procés.
  • Creació d'equips i lliurament de desafiaments.

Sessió 2 (4 hores):

  • Game Design Research o com fer Investigació empàtica centrada en les persones.
  • Captura de Insights o com analitzar i identificar oportunitats per aportar valor a la vida de les persones.
  • Ideació, o com aplicar la solució creativa de problemes per explorar solucions.


Sessió 3 (4 hores):

  • Convergència o com avaluar les idees, prendre decisions.
  • De la idea al concepte, o com donar cos a una idea i avaluar-la amb les persones.
  • Prototipatge físic d'un joc, o com centrar el focus en millorar el gameplay.


Sessió 4 (3 hores):

  • Avaluació de prototips.
  • Presentació final dels resultats, o com comunicar la visió del producte-servei, la proposta de valor i el producte mínim viable.

 

PROFESSOR

Paolo Gambardella, és un dissenyador i productor de videojocs. Des de 2008 treballa en el sector i ha passat per diversos tipus de realitats, més o menys grans.La seva passió pels videojocs l'ha portat a pensar, amb els anys, que el mateix procés hauria d'entrar en altres entorns no lúdics per poder solucionar problemes reals i, també, per poder trobar noves fonts d'inspiració per al sector sencer.

Actualment està dedicat a projectes personals, a l'estudi del Design Thinking a la fi de millorar el procés de gestió dels riscos de qualsevol projecte videolúdic.


Ensenya en diverses institucions de la ciutat de Barcelona.

 

DATES: del 3 al 6 de juliol

HORARI: 17.00h-21.00h

LLOC: Aules d’extensió a Barcelona/ Passeig de Gràcia, 114 pral · 08008 Barcelona

PLACES LIMITADES

 

+INFO I INSCRIPCIÓ a info@esdi.edu.es