Notícies
15 Febrer 2012
Seminari per a la gestió de riscos en la indústria de la moda

L’ESDi impartirà, al llarg de dos dies a les seves aules de Barcelona (Institut Universitari EATM), el seminari "La importància de les assegurances per cobrir riscos en la gestió i en els béns", una activitat formativa concebuda amb la finalitat de proporcionar a l’alumnat els continguts necessaris per gestionar sense riscos una marca pròpia en la indústria de la moda. Atès que tot professional ha de saber quins riscos ha d’assumir a l’hora d’emprendre un projecte empresarial (sigui un taller, un estudi o una botiga), i com es poden prevenir, el seminari vol apropar el participant a l’àmbit de la prevenció de riscos i la seva gestió, la propietat intel·lectual i la industrial. El seminari serà impartit pel professor Bernat Llastarri Vázquez, enginyer tècnic industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i especialista en la taxació i peritatge d’assegurances. L’activitat es durà a terme a les aules de Barcelona (Institut Universitari EATM ubicat al Passeig de Gràcia, 114 pral.) divendres 17 de febrer de 19 h a 22 h, i dilluns 20 de febrer de 19 a 22 h. S’hi pot inscriure qualsevol persona, el seminari és obert al públic en general, i té un preu de 100 euros. Per inscriure-s’hi cal enviar un correu electrònic a info@esdi.es Contingut del Seminari: En la primera part de la primera sessió s’explicaran breument els conceptes bàsics de risc, assegurança i pòlissa, mentre que en la segona part es realitzarà un "pràcticum" o exposició de tot l’anteriorment descrit amb fotografies, exemples i vídeos molt usuals i pròxims al món de la moda. Conceptes que es desenvoluparan: risc, risc assegurable, assegurança, pòlissa. Gestió de riscos, prevenció de riscos, propietat intel·lectual i propietat industrial. En la segona sessió es procedirà a fer veure als alumnes quins són els casos de sinistre més corrents en el món de la moda, com prevenir-los i com actuar en cas de aquests. Conceptes que es desenvoluparan: exemplificació en petit del model bàsic de la indústria de la moda (botigues retail/ multi-marca amb taller i magatzem, transport de mercaderies, registres).