Notícies
29 de maig de 2015
La vinculació entre Comunicació i Creativitat culmina el darrer ESDiNetworking del curs.

El dijous 28 de maig va tenir lloc una nova edició de l’ESDiNetworking, una trobada entre estudiants, graduats d’ESDi i professionals del món de la comunicació, disseny  o altres professions creatives, sota el títol de “Creativitat a la Comunicació i Comunicació a la Creativitat".


L’esdeveniment es va celebrar a l’Auditori de l’Escola Superior de Disseny ESDi i va comptar amb la presència d’una setantena de persones interessades a escoltar als ponents convidats, el creatiu publicitari i fundador de “Full Circle Karma” Hugo Olivera, la còmica i guionista Raquel Sastre i el para-dissenyador Oscar Guayabero, tres perfils professionals molt diferenciats però amb un fil conductor comú, la Creativitat. La sessió va estar moderada per la comunicadora i dissenyadora Gina Tost.

 

 

D’una forma molt dinàmica, Hugo Olivera va explicar que, per ell,  “la creativitat és la manera eficaç de solucionar un problema i fer que aquesta solució resulti diferent del que hi havia fins al moment “. Actualment, la irrupció de les noves tecnologies ha modificat molt la manera de crear, però “les necessitats humanes (menjar, estimar, viure...) segueixen essent les mateixes.  A més, el publicista va remarcar que “el temps és molt limitat, tot passa molt de pressa i el consumidor té un gran “buffet lliure” on triar i s’ha d’elaborar un missatge molt eficaç si volem arribar-hi”.

 


Per la seva banda, Raquel Sastre va defensar les xarxes socials com una eina molt eficaç per consolidar la nostra imatge pública. “No és fàcil trobar el teu segment d’audiència, has de buscar quin és el teu element diferenciador””. Sastre es dedica a fer humor, principalment humor negre, i clar, de la mateixa manera que té molt seguidors també té molts detractors, però la còmica es manté fidel a ella mateixa, “si el que fas funciona, no hi renunciïs, aposta per la teva marca personal”.


Finalment, per a Oscar Guayabero, qui ha estat comissari de l’exposició “Disseny per viure”, on es mostraven projectes de disseny com a eina de canvi social, la “creativitat és transformar la realitat per a fer-la millor”. El teòric creu que la creativitat ha de ser empàtica i va diferenciar tres tipus de dissenys o missatges comunicatius, el creatiu, el reactiu i la seva pròpia aposta, el proactiu, aquell que ajuda a canviar, a millorar.


L’acte va acabar amb un torn de preguntes i tot seguit es va passar a un dinar a peu dret i intercanvi de contactes entre els assistents.