Notícies
27 de febrer del 2015
Més de 100 persones assisteixen a l’ESDiNetworking about Disseny + Arts Escèniques

L’ESDiNetworking about Disseny+Arts Escèniques, una trobada organitzada per l’Escola Superior de Disseny ESDi, va obrir debat sobre com el disseny es vincula actualment en el món de les arts escèniques.

 

Actors, directors artístics, guionistes i dissenyadors van reflexionar davant d’un públic de més de 100 persones sobre com, des de les seves diverses professions, es necessiten els uns als altres en les diferents fases de la creació escènica.

 

 

S’aixecava el teló amb l’actuació de la ’Wereable Fashion Orchestra’, una performance que incorpora disseny de teixits amb tecnologia incorporada, made in ESDi.

 

Posteriorment es va presentar la taula rodona, que va comptar amb la presència de 8 ponents: Miki Espuma (director artístic La Fura dels Baus), Carme Portaceli (directora i productora de teatre), David Victori (director i guionista de cinema, guanyador mundial del festival de films del YouTube’s Films Festival), Miriam Compte (dissenyadora de vestuari per a projectes teatrals i cinematogràfics), Artur Trias (actor), Tatiana Halbach (estudi de disseny Desilence Studio) i Mariona Mas (dissenyadora de moda a la productora el Terrat i estilista dels Premis Gaudí).

 

 

Vicenç Altaió, Miki Espuma i Carme Portaceli

David Victori

Miriam Compte i Artur Trias

Tatiana Halbach i Mariona Mas

 

Posteriorment al debat, moderat per l’actor i assagista Vicenç Altaió, que va remarcar els punts de vista dels ponents. Els participants coincidien pel que fa a la importància del disseny tant en l’espai escènic i el disseny en el vestuari. Tots ells troben fonamental la presència de disenyadors dins de l’equip creatiu en les arts escèniques.

Entre les temàtiques més destacades, es va subratllar la problemàtica de les poques ajudes públiques que rep el sector de la cultura i les arts escèniques, i com de vegades el disseny en queda afectat també.

 

L’ESDiNetworking en frases:



Miki Espuma
“El primer disseny que es va veure a la Fura dels Baus va arribar als anys 90, un disseny tècnic: disseny de so i llum. Posteriorment va entrar l’estilisme”


Carme Portaceli

“Nosaltres oferim alguna cosa no convencional però estem a un país on manca la curiositat.  La formació i la cultura fa la gent més feliç”

David Victori

“A l’inici jo entenia els dissenyadors com a un vehicle per executar les meves idees, després he vist que estava equivocat”

“Quan busques actors també estàs dissenyant”

“De vegades es prenen decisions que afavoreixen el procés, però que perjudiquen l’obra. Cal prendre les decisions pensant en el resultat de l’obra que es vol obtenir”.


Miriam Compte

“Com a dissenyadora de vestuari has de tenir en compte l’escenografia”

“No puc començar a dissenyar sense saber com es mou l’actor en el càsting”

“El disseny comunica, però no pot deixar de ser funcional”

Artur Trias
“Actualment per fer teatre cal un actor, un espectador i un dissenyador”

“El disseny ha de poder transportar obres d’altres èpoques, adaptades a l’actualitat"


Mariona Mas

“A l’ESDi vaig aprendre el procés creatiu”

“Al meu programa ens agrada tenir alumnes de EATM, i veure com aprenen i el que aporten”

 

Finalitzada la taula rodona es va iniciar el pica-pica en un espai de networking i d’intercanvi d’opinions i presa de contactes. L’ESDiNetworking about Disseny+Arts Escèniques s’organitza en el context del 25è aniversari de l’ESDi.