Notícies
28 de novembre de 2016
L’ESDi presenta a Londres “Vides filtrades”, la seva proposta de tendències de color per a la temporada tardor/hivern 2018-2019

La Dra. Encarna Ruiz i Miguel González, membres de l’equip investigador del laboratori de color ESDiColor_LAB de l’Escola Superior de Disseny ESDi van viatjar a Londres del 23 al 25 de novembre per participar al Congrés d’Intercolor i presentar la seva proposta de tendències per a la temporada tardor/hivern 2018-2019, “Vides filtrades”, basada en la definició de l’individu en l’entorn digital, concretament en el comportament humà en les xarxes socials.


Durant mesos, l’equip de l’ESDiColor_LAB - format per la Dra. Encarna Ruiz, els professors de l’ESDi Miguel González i Cristina Real; i les alumnes Inés Herranz, Anna Salvador, Carla Giménez, Elisabeth Sarro i Rosa Cano -, ha analitzat els diferents comportaments de l’individu davant les xarxes socials.


Les xarxes socials, tal com apunta la proposta de l’ESDiColor_LAB, són plataformes que potencien la interacció, escurcen distàncies geogràfiques i simplifiquen la forma en què les persones s’informen. Però també són un perill que pot conduir a la desvirtualització de les relacions humanes, així com a la generació de personalitats múltiples que posin en risc la veracitat dels contactes. Això està donant lloc a la gestació d’un nou comportament sociocultural que preocupa psicòlegs, polítics i empresaris.


A partir d’aquesta anàlisi social, es proposen 4 tendències de color que l’ESDi, com a representant espanyola de l’organisme Intercolor, ha presentat a Londres. A més de la nostra escola també s’han presentat propostes d’altres països que formen part de la organització, (com associacions i institucions de moda i tèxtil de països com Gran Bretanya, França, Itàlia, Xina, Finlàndia, Japó, USA, entre d’altres. L’ESDi és la única escola dins la organització) per tal de definir una tendència a escala global que contemplarà especificitats sòcio-culturals de cada territori.



Les 4 cartes de color recollides a “Vides filtrades” són:

L’impacient
Fa referència a aquell ciutadà que sent la necessitat contínua d’estar connectat i de rebre el feedback dels seus "seguidors". Es presenta a partir de tons poc saturats en què la lectura cromàtica passa de colors clars a foscos successivament. Això genera una ruptura contínua i un dinamisme que ens apropa a la inestabilitat emocional que el caracteritza.

L’exhibicionista
És el perfil que defineix als usuaris converteixen la seva vida privada en un escenari públic, observable i opinable. Es recrea a partir de l’ús de colors grocs i verds, en què destaca el corall fluor central que és, com els personatges de les instantànies, el centre de totes les mirades.

L’observador
Fa al·lusió a aquell que mira sense ser vist. L’individu que, d’incògnit, busca el conegut, per explorar-lo, analitzar-lo En aquesta ocasió, els colors són càlids, amb major presència d’ataronjats, que representen la sorpresa, la novetat.

L’impostor
És aquell que crea una ficció de si mateix per interactuar amb els seus "amics de la xarxa". Aquest individu capaç de gestar relacions personals intermitents que creen en l’altre una certa ambigüitat i generen llaços socials febles en què el principi de novetat és la base del contacte. És la carta més arriscada, amb diversos tons saturats en materials més artificials i sintètics, confrontant amb un nude que ens recorda la nostra part més humana.