Notícies
14 Febrer 2011
L’ESDi participa en l’organització del primer cicle Chill Laus de Sabadell

El Chill Laus es tracta de sessions que constitueixen una oportunitat perfecta per dialogar amb els protagonistes del disseny i la comunicació, compartir les seves experiències i conèixer de prop el seu treball en un ambient distès. Per aquest esdeveniment s’han previst tres taules rodones en el termini d’un any: Disseny i empresa; Disseny i institucions; i Disseny i cultura. En aquesta primera trobada, el convidat va ser el dissenyador Lluís Morillas. L’acte va tenir una gran afluència de públic. Hi van assistir 150 alumnes de l’escola Illa de Sabadell i de l’ESDi. També empresaris. Lluís Morillas no només és dissenyador, és també creador de marques. La seva és una empresa de renom de personal branding. És una persona referent. Els seus projectes formen part de la nostra memòria col-lectiva: Pans & Company, Nescafé, Spanair. I és responsable també del disseny de la nova imatge d’Unnim. Morillas va sorprendre al públic per la seva extraordinària humilitat, bonhomia i afabilitat. Va començar fent una mica d’història, parlant del seu pare com a pioner en el món del disseny. Va explicar com ha canviat el món del disseny des d’aleshores (els clients, les marques, l’entorn social) i va fer una comparativa entre les empreses de disseny més d’autor i les enfocades al negoci pur. Va parlar de l’organització de la seva empresa, de com tenen clarament definides les diverses tasques, hi ha planners, dissenyadors d’identitat corporativa, de 3D, arquitectes… i de com els han sortejat la crisi. Van causar molt bona impressió les seves explicacions sobre el procés creatiu d’Unnim, la formació del seu nom i tots els elements que van tenir en compte. Morillas va donar bones recomanacions: "les marques ja no s’han d’imposar al client, com es feia abans, ara han de dialogar-hi", com fa l’empresa Google, per exemple."També va tenir bons consells per als estudiants. Va dir que cal saber escoltar en tots els sentits i saber què vol realment el client. La convocatòria va ser tot un èxit.