Notícies
24 Abril 2013
HEADHUNTER: "L’ESDiMarket està pensat per a tothom"

L’Escola Superior de Disseny ESDi, en col·laboració amb el projecte estudiantil HEADHUNTER, organitza el segon ESDiMarket el proper 5 de maig, dia de la mare, d’11 del matí a 7 de la tarda a la Rambla de Sabadell. Aquesta iniciativa neix a partir del projecte HEADHUNTER, desenvolupat per les alumnes del Grau oficial universitari en Disseny en l’itinerari curricular Gestió del Disseny (Integració Multidisciplinària) i d’Audiovisual de l’ESDi, Sandra López i Judith Colom dins el marc de l’assignatura Empresa, que vol donar l’oportunitat als alumnes i graduats de l’ESDi de mostrar i comercialitzar els seus projectes. I per saber-ne una mica més, hem entrevistat a les creadores del projecte: Judith Colom i Sandra López. - Com neix la idea de l’ESDiMarket? L’ESDIMarket neix després de fer un primer mercat al Desembre, per a l’assignatura Empresa. Volíem reunir tots els projectes dels alumnes, perquè tinguessin l’oportunitat de vendre’ls i mostrar-los a la gent. Va ser tot un èxit i l’escola ens va demanar que organitzarem un segon a la primavera, però obert per a tots els alumnes i ex-alumnes de l’ESDI. - Quin és l’objectiu d’un esdeveniment com a aquest? Volem que tant els alumnes com els ja graduats puguin donar-se a conèixer com a nous dissenyadors, ensenyar les seves creacions i vendre-les. A més, com que el dia 5 és el dia de la mare, vam pensar que seria una gran ocasió per reunir-los, vendre molt i fer gaudir a la gent que passeja per la Rambla de Sabadell. - És una oportunitat, suposo, per graduats i alumnes. Una manera, també, que la gent s’apropi al disseny? Sí, pensem que l’oportunitat és mútua. La Rambla és un lloc per passejar, sobretot els diumenges que es tanca el tràfic, i la gent podrà veure el que fem a l’escola i pel nostre compte sense haver d’anar a un lloc tancat. Perquè el millor d’aquest mercat és que es fa a un lloc públic i obert. - La gent que vingui el dia 5 a la Rambla de Sabadell amb que es trobarà? Es trobarà amb un gran varietat, amb un recull de diferents treballs creatius i plens d’imaginació. Des de productes "hand-made" fins a paradetes de cup-cakes. A més, hi ha grups que realitzaran activitats per fer participar a la gent. L’objectiu és que tothom gaudeixi i passi una bona estona. - Quina ha estat l’acollida del projecte? La resposta dels alumnes ha estat molt bona, són conscients que aquesta és una gran oportunitat per donar-se a conèixer i l’han aprofitat. Comptem amb més de 30 grups, que han treballat durament per tenir a punt els seus productes i poder oferir qualitat. - Moltes vegades hi ha el tòpic de que comprar coses de disseny implica pagar molt més... els preus seran assequibles? Com a tot arreu hi ha de tot. De la mateixa manera que hi ha molta varietat de productes oferts, els preus també són diferents. Però en general, els grups han intentat ajustar-los i fer-los assequibles. Sabem en quina situació econòmica ens trobem i per tant, seria absurd fer un mercat amb productes molt cars. L’ESDIMarket està pensat per a tothom. - Si funciona, teniu ganes de que es vagi repetint? Vam quedar molt contentes amb el primer, és experiència, per tant si aquest funciona bé la idea és poder anar-lo fent cada any. Nosaltres en tenim ganes i l’ESDI és la primera que ha mostrat interès en fer-ho permanent, així que suposo que sí.