Notícies
30 de març de 2017
El Màster en Comissariat d’Art Digital convida a comissaris a parlar de la seva experiència professional

El Màster en Comissariat d’Art Digital de l’ESDi, a l’assignatura de Seminaris sobre pràctiques curatorials que imparteix la professora, crítica d’art i curadora d’exposicions Pilar Bonet, ha organitzat dues sessions on es convida a comissaris a parlar i a intercanviar experiències professionals amb les alumnes.

 

  •     30 de març de 2017: Sobre festivals, art digital i altres escenaris de la contemporaneïtat


Partint del 30 aniversari del festival Transmediale (Berlín), analitzarem la importància d’aquest i altres esdeveniments que uneixen art, tecnologia, pensament i activisme digital. En aquesta sessió posarem atenció en els formats i els impactes de gestionen i generen.

1. Transmediale
2. Atonal
3. Ars Electronica

Aquesta sessió compta amb la col·laboració de Maria Muñoz, especialista en creació audiovisual i música electrònica. Treballa en projectes expositius a Berlín, on resideix, i a Barcelona. Escriu i entrevista, com a periodista especialitzada en esdeveniments musicals i digitals, en diverses edicions (L’Estat Mental, Neo2, A*Desk, Metall Magazine, BA). Investigadora i crítica de l’escena musical de Berlín, Madrid i Barcelona, ​​gestiona mediacions interurbanes i imparteix cursos i conferències en institucions públiques i privades. Acaba de presentar a Lleida el projecte BODY & GAMES, sobre art i disseny social. Representant a Berlín del projecte curatorial i editorial Arts Coming.

 


 

  •     27 d’abril de 2017: De la il·lusió a la materialització


Qualsevol projecte vital, ja sigui intel·lectual, creatiu, col·lectiu, científic, social, professional o amateur, requereix de diferents etapes per a la seva materialització. En aquesta sessió aprendrem quins són els procediments habituals i com arribar.

Treballarem 4 punts, des de les il·lusions personalitzades:

1. Il·lusió.
2. Projecció.
3. Ajudes.
4. Patrocinis.

Aquesta sessió compta amb la col·laboració de Iolanda C. Puiggal·lí, qui treballa des de 1991 en l’àmbit de la cultura per institucions públiques. El 1997 va rebre la Medalla d’Honor de Barcelona per "La creació d’un circuit estable de Música Experimental ". Va ser, l’única dona assessora de Música, a la fundació de la CONCA; una de les primeres directores de Festivals de Música a Espanya. El 2004 va fundar la plataforma de creadores Sòniques, creant un arxiu per a la Mediateca de CaixaForum, i, el programa MATRIU, per a la visualització de la creació sonora femenina, a més d’altres accions de xarxa fins a l’any 2010; s’incorpora a Female: Pressure, Lobby de creadores sonores amb més de 1.800 sòcies de 68 països. Ha treballat en la cultura d’Elite i la de Base simultàniament com a mentora i entrenadora de forma altrusita els últims 31 anys. És membre de l’escola dels tecno-utòpics o tecno-escèptics, entre d’altres.


Les sessions tindran lloc a les Aules d’extensió de l’ESDi a Barcelona, on habitualment s’imparteix el Màster en Comissariat d’Art Digital.