Destacats
02 Abril 2013
Reptes Pedagògics del Disseny

Aquest article reflexiona sobre les problemàtiques actuals en la docència del disseny. Les diferents veus d’investigadors, dissenyadors i pedagogs conflueixen en un únic missatge: la necessitat de canviar l’actual sistema educatiu. El repte en la pedagogia del Disseny consistiria a formar futurs dissenyadors aptes per a executar idees, però també formar ciutadans. En aquest sentit el paradigma cognitiu de la modernitat hauria de quedar desplaçat per donar pas a nous modes de coneixement més oberts i transversals. La nova mediació pedagògica haurà de ser la producció compartida de coneixement i la formació dels futurs dissenyadors haurà de ser abordada des d’uns aprenentatges basats en conceptes d’interacció, complicitats i coresponsabilitat. Per això, s’assenyala la importància de crear noves metodologies capaces de despertar noves capacitats més adequades a les formes plurals i diverses del coneixement actual. En què consisteixen aquestes noves metodologies docents de la professió?, i a quines raons responen?; com s’adapten a les exigències de les noves tecnologies i els canvis econòmics i socials? Preguntes que ens ha motivat l’escriptura d’aquest article. Si voleu llegir l’article sencer, cliqueu aquí.