Destacats
15 de juny de 2016
Música i nous espais de comunicació digital

El present article forma un estat de l’art en l’àmbit de la producció i el consum musical, transformats per la transferència d’arxius a Internet i la recent inclusió plataformes web especialitzades. Mitjançant aquests portals es permet la reproducció en línia, en molts casos sense cap cost econòmic per a l’oient. Aquest canvi de paradigma ha obligat el sistema a replantejar el model de negoci per seguir lucrant-se amb aquesta pràctica; per la part comercial han aparegut noves figures amb alt poder d’influència sobre què ha de ser reeixit i què no. Els músics, per la seva banda, han vist com a única sortida a la realització d’espectacles en viu. Tot això ha fomentat un èxit incipient del format "festival" com una manera on congregar multitud d’artistes i convèncer fans a pagar els preus de les entrades.

 

 

Article escrit per Marc Calvet, dissenyador digital i gràfic, professor i membre de la Unitat de Comunicació Multimèdia i Interactivitat de l’ESDi (Departament universitari de Teoria i Desenvolupament del Disseny).