Destacats
6 d’octubre de 2016
Hipsterisme i altres tonteries

«El hipsterisme i la repetició abusiva dels models "ugly" són al disseny (gràfic) el que portar el tanga un pam per sobre dels pantalons va ser a la moda... amb l’única diferència que el del tanga durar menys.»

Fa uns dies, potser portat per cert cansament propi del final de curs, se’m va acudir aquesta manera expressar el fàstic que em produeix la incansable percussió de l’estètica que alguns defineixen com a ugly, altres com new ugly, uns poc més documentats com renaixement new wave i altres simplement com a hipster, en l’escena del disseny gràfic actual. Sota el meu punt de vista, no es tracta més que d’una espècie llenguatge provocatiu basat en el qüestionament irreflexiu de qualsevol tipus de convenció, al qual, segons sembla, un ha de acostar-se per no ser titllat de vell i retrògrad. En definitiva, alguna cosa per finalment aconseguir allò al que tots hauríem d’aspirar: ser moderns.

 

Llegeix l’article complet:

Hipsterisme i altres tonteries

 

Article escrit pel dissenyador i professor Jesús Morentín i originalment publicat a Bunkertype.com